معرفی وبلاگ
ایران تونگین ولعل دنیاهستی//ایران توفریبنده وزیباهستی نام تونکوست چون کهن ایرانی//تاریخ خجسته یل وشیرانی// مهدهنری نقش جهان درگاهت//شیرازوسپاهان اثرزیبایت// هرکس گذرش درتورسدمی بیند//ازشاخه زیبات گلان می چیند// هردم که نظردررخ توبنماید //مدهوش تووجلوه کویت باشد// آثارتوزیباونکودرهمه جاست//هرشهربه آثارخوشت می نازد// مهمان چوبه این نغمه سرا بازآید//درکوی توگرددبری ازغم یادش// اثرمدیروبلاگ محمدعلی حاجیان
دسته
بوق بوق ايران
ايران شناسي
ايرانگردي
ايران هميشه جاويدان
پايتخت فرهنگي جهان اسلام
ايرووون
ميهن ما
توريسم ايران
هنرصنايع دستي وخانواده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2623618
تعداد نوشته ها : 292
تعداد نظرات : 19

JavaScript Codes
Rss
طراح قالب

ورزش شنا در كيش يكي از محبوب ترين ورزشها در بين اقشار مختلف مردم است. فردي كه شنا مي كند، نه تنها از اين طريق احساس راحتي و نشاط مي كند بلكه در اثر شنا كردن قابليتهاي جسماني خود را از قبيل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذيري مفاصل شانه و مچ پا افزايش مي دهد. ورزش شنا ورزشي است كه از سن نوزادي تا سن كهنسالي ميتوان آنرا انجام داد و به طور كلي ورزشي است كه هيجان و اضطراب را كاهش داده، عضلات را قوي و محكم كرده و بدن را نرم و انعطاف پذير مي سازد و باعث مي شود كه فرد انرژيي بيشتري براي انجام كارهاي روزانه خود كسب كند.

 

طريقه علمي برنزه شدن

تا اينجا به نظر مي رسد كه آفتاب فقط دشمن پوست است، و مابايد تا آنجا كه مي توانيم خود را دور از آن نگه داريم. در صورتي كه آثار ميكروب كش اشعه ماوراي بنفش خورشيد بر كسي پوشيده نيست. همچنين همه پزشكان تاييد مي كنند كه اشعه خورشيد در تسريع جريان خون تاثير زيادي دارد اما مساله مهم اين است كه تنها وسيله برنزه شدن، عليرغم عقيده عده زيادي از مردم خوابيدن در جلوي اشعه سوزان آفتاب نيست، و برعكس پياده روي و گردش، توپ بازي و تفريحات دسته جمعي مختلف، آن هم نه در وسط روز، بلكه ابتدا صبح و عصر، و سپس در نزديكيهاي ظهر يا از ساعت 3 ظهر به بعد، مي تواند ضمن تامين سلامت روحي و جسمي، پوست بدن شما را برنزه كند.

اما اگر قرار است يك نفر تنها به وسيله خوابيدن در زير اشعه خورشيد پوست بدن خود را قهوه اي كند، بايستي طي روزهاي مديدي ( زيادي) به كار بپردازد. به اين ترتيب كه روز اول فقط چند دقيقه( آن هم نه در وسط روز) در آفتاب بخواند. و روزهاي بعد، هر بار يك دقيقه به مدت قبلي اضافه نمايد. همچنين فراموش نشود، كه پوست صورت انسان به مناسبت حساسيت خاصي كه دارد ، بايد حتي الامكان در نيم سايه قرار گيرد.
چه مدت بايد آفتاب به ما بتابد؟
براي اشخاص مختلف مدت آفتاب گرفتن را از 20 الي 50 ساعت تعيين كرده اند. البته اين امر حتي الامكان نبايد در مدت كمتر از 25 روز انجام پذيرد. و هرگز نبايد در عرض يك سال بيش از 50 سال بدن را به دست اشعه سوزان آفتاب سپرد. زيرا زياده روي در اين كار، علاوه بر ايجاد چين و چروك، پوست را خشك مي سازد.

اما چرا نبايد حمام آفتاب گرفتن به طور مداوم انجام يابد؟

به اين دليل كه پوست ما در مقابل نور خورشيد دو نوع واكنش نشان مي دهد:  يكي ماده رنگي پوست كه در مقابل آفتاب رو به ازدياد ميگذارد و ديگري واكنش دفاعي اتوماتيكي ياخته هاست كه خود به خود ضخيم تر مي گردند، و يك طبقه بسيار نازك شاخي روي پوست تشكيل مي دهند.

اما براي تشكيل اين طبقه حداقل 10 روز وقت لازم است. روي اين اصل حمام آفتاب گرفتن نمي تواند با عجله و شتابزدگي توام باشد.

 

پلاژ بانوان جزيره كيش

پلاژ بانوان در سواحل شمالي جزيره روبهروي مخابرات احداث شده است. وسعت آن حدود 15 هزارمترمربع است. اين پلاژ علاوه بر امكاناتي چون دوش آب شيرين، سايهبان و نورپردازي مناسب، سالن بدن سازي هم دارد و زيرنظر مربيان اداره ميشود. علاوه بر آن مربيان شنا و نجات غريق ايمني خاطر استفاده كنندگان از پلاژ را فراهم كرده است. پلاژ بانوان كيش به علت موقعيت مكاني مناسب و دسترسي آسان و داشتن امكانات لازم، با استقبال زيادي روبهرو است

آدرس: جزيره كيش انتهاي خيابان آريان

پلاژ آقايان جزيره كيش

اگرچه براي آقايان شنا در اغلب سواحل جزيره آزاد است، اما به دليل وجود امكانات مناسب براي شنا در باشگاه دريايي، استقبال از اين مكان بيشتر است. پلاژ آقايان در شمال شرقي جزيره قرار دارد و دسترسي به اين مركز با وسيله نقليه عمومي هم امكانپذير است. آموزش شنا در اين پلاژ هم به صورت انفرادي و هم به صورت گروهي انجام ميشود و نجات غريقها در تمام وقت اداري حضور دارند. دوش هاي آب شيرين و بوفه از خدمات اين مركز هستند.

آدرس: جزيره كيش خيابان فردوسي انتهاي بلوار هنر پرشين گلف


شنبه بیست و ششم 9 1390 22:7
X